Route 83

Route 83 is de creatiefste leerroute voor tl en tl/havo in Groningen. We leiden de leerlingen hiermee op voor een toekomst in de media, vormgeving en ICT.

Volop aandacht voor media, vormgeving en ICT

Leerlingen met een tl- of tl/havo-advies kunnen bij ons terecht voor Route 83: een leerroute met vanaf de eerste klas aandacht voor media, vormgeving en ICT. De leerlingen werken aan creatieve projecten in een prachtig ingericht media lokaal. Ze maken kennis met verschillende technieken, professionele programma's en apparatuur. In de eerste en tweede klas volgen ze lessen in animeren, ontwerpen, fotograferen, presenteren, programmeren, websites bouwen, photoshoppen en gamedesign.

In de derde klas kunnen ze dan kiezen voor het profiel Media, Vormgeving &ICT. Wij zijn de enige school in Groningen waar dat kan.

Leerlingen die examen doen in dit profiel kunnen daarna doorstromen naar een creatieve mbo-opleiding.