Een dag op school

Na de introductieweek begint het gewone leven op school. Hoe ziet een normale schooldag eruit?

Een schooldag op het voortgezet onderwijs is totaal anders dan op de basisschool. Je hebt geen eigen lokaal en leerkracht meer. Elke dag een ander rooster, elk uur een ander vak. Hoe is dat?

Lestijden

We beginnen om 8.30 uur met individuele coachgesprekken. Om 9.00 uur is de dagstart met de hele klas en de coaches. Zij nemen de dag met je door. Aan het eind van de dag sluiten jullie ook samen de dag af.

De lessen duren 50 minuten. Als je tot het laatste uur les hebt, dan ben je om 16.15 uur vrij.

Voor je naar school gaat, kijk je natuurlijk even op Magister of de bijbehorende app. Daar vind je alle belangrijke dagelijkse mededelingen.

Gaat je les niet door omdat een docent ziek is? Dan passen we je rooster aan. Of je krijgt les van een andere docent.

Je coach

Je coach is het hele jaar degene bij wie je terecht kunt. Als je vragen hebt, als je ergens mee zit of als je iets leuks te vertellen hebt. Hij let erop hoe het in de klas gaat. Ook houdt hij bij hoe jij het doet op school. Daarover praat hij met andere docenten. En natuurlijk met jou en je ouders.

Je vakken

Het grootste verschil met de basisschool is dat je nu veel meer vakken hebt. Nieuwe vakken ook, zoals wiskunde en drama. Ook moet je in de gaten houden waar je elk uur les hebt.

Je huiswerk

Huiswerk is ook zoiets. Je had vast wel huiswerk op de basisschool, maar veel minder dan nu. Schrijf elke les duidelijk in je agenda wat je huiswerk is. En doe dat huiswerk zo snel mogelijk. Dan blijf je goed bij. Je kunt op magister of de bijbehorende app ook zien wat het huiswerk is. Hier kan je docent ook extra stof plaatsen.

Kantine

Overblijven of tussen de middag naar huis is er niet meer bij. Je kunt je brood opeten in onze kantine. Daar verkopen we ook snacks, soep en broodjes.

Sport

Je gaat gymmen in het sportlokaal bij school. Tot de herfstvakantie en na de meivakantie sporten we buiten op het sportterrein in Corpus den Hoorn.

Wil je een middag op het Montessori Vaklyceum meemaken?

Meld je dan aan voor een doemiddag!

Meer weten?

Op deze site kun je lezen hoe het leven van een brugklasser eruit ziet: http://www.hoeoverleefikdebrugklas.nl/